MITÄ KIPULÄÄKETTÄ SEURAAVAKSI?

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

MITÄ KIPULÄÄKETTÄ SEURAAVAKSI?

Viesti Kirjoittaja Bb » Pe Helmi 13, 2009 20:48

Lähettäjä: Sar_Ani Lähetetty: 13.9.2005 18:43

Heipä hei vaan pitkästä aikaa kaikille !

Onko kellään hyviä ehdotuksia/kokemuksia hermosäryn ( selkä, kyljet, raajat ) eliminointiin ?

Käytän tällä hetkellä arcoxia, panadolia, panacodia, eikä auta.

Lähettäjä: lare61 Lähetetty: 13.9.2005 18:51

moi sar ani.oltko kokeillut tramal,mulle auttaa ainakin.t.lare

Lähettäjä: iippo Lähetetty: 14.9.2005 8:57

Laren mainitsema tramadoli on hyvä ja halpa. Teho kestää huomattavasti pidempään kuin Panacodilla, mutta itselläni siitä tulee kutinaa ja vie yöunet. Luonnollisestikin tulee vähän pöhnäinen olo. Resepti jää apteekkiin, kun on huumeiksi luokitellusta tavarasta kyse.

Sain maanantaina työterveyslääkäriltä Lyrican maistiaispaketin ja reseptin 150 mg kapseleille.. Näytepakkauksen vahvuus on 75 mg, mutta annostuksen voi nostaa 600 mg:aan asti. Lääke lienee tullut markkinoille vasta viime syksynä, mutta muistan Heinolassa fysiatrin kehuneen tätä. Haittavaikutusluettelo on ehkä pisin minkä olen koskaan nähnyt, mutta tuntuu auttavan sekä kipuihin, että unenlaatuun.

Haittapuolena on myös sen kallis hinta n. 2 ?/nappi. Kun tramadolia saa 20 tabua noin 5 ?:lla.

Lähettäjä: jukka61 Lähetetty: 14.9.2005 14:58

Kipulääkkethän on vähän kuin kus..si housuihinsa eli se ei saa olla pelkkänä hoitona (valitettavasti näin kai on monella). Itse käytän Lyricaa ja Panacodia, kysyin kyllä lääkäriltä, miten kauan hän arvelee maksan/munuaisten kestävän 8 poretabletin käyttöä/pvä (töissä pitää istua/seistä, jolloin pakko ottaa max. annos).

Lyricalla (satunnaiskäytössä) en ole havainnut mitään sivuvaikutuksia, yhdessä lihasrelaksantin kanssa antaa hyvät unet, sen sijaan esim. Tramalin vaikutuksen alaisena en ajaisi autoa, yms., kenen on vastuu, jos ajat jonkun päälle? Toki Panacodkin on kolmiolääke, mutta ei yhtä "ärjy" kuin Tramal.

Parastaanhan kai lääkärit yrittää (ja kivun poisto on tärkeää), mutta ajatus, että nämä lääkkeet on pitkäaikaiskäytössä ja niiden voimin tehdään töitä on, ilman, että yritetään poistaa oireiden aiheuttajaa, on melko perverssi.

Lähettäjä: Sar_Ani Lähetetty: 5.10.2005 10:03

Hei taas ja kiitos vastauksista !

Kinkkinen juttu toi mun kivunhoito...

Olen joskus kokeillut Tramadolia; vie tajun tunnissa, joten sitä en pysty käyttämään kuin ehkä viikonloppuisin (mies ottaa vastuun lapsista).

Kokeilin jälleen kerran trisyklisiä, koska illalla otettu matala annos ei vaikuta esim. seuraavan päivän autoiluun. Valitettavasti tälläkin kerralla sivuvaikutukset olivat katastrofaaliset.

Joten jatkan edelleen arcox, panadol, panacod komppista. Panacod sinänsä kyllä auttaa, ongelmana vaan on se, että en voi ottaa sitä ennenkuin iltapäivällä; siihen asti täytyy kärvistellä. Onneksi sentään joka päivä ei ole niin paha.

Vastaa Viestiin