MELISSASEIKKAILU

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

MELISSASEIKKAILU

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 00:43

Lähettäjä: Anttuaa Lähetetty: 28.11.2006 21:14

Kävin sitten tänään otattamassa Melissa-testin. Toimitus oli juuri niin kimurantti kuin osasin odottaa. Onneksi oma kokemukseni elävänä neulatyynynä ja Soilen topakka valmennus auttoivat minua asennoitumaan tilanteeseen oikein. Ensimmäinen kynnys oli saada lääkärin leima ?request formiin?. Onnistui Kerberos-hoitajista huolimatta; tuijotettuaan minua pitkään päästä jalkoihin he armollisesti suostuivat toimittamaan paperin lääkärille.

Sitten rohkeasti itse verikokeeseen. Taas papatin saman, nyt jo ulkoa opitun selityksen Melissa-testistä, Bremeniläisestä labrasta jne. Seuraavaksi päiviteltiin tuubeja. Olin jo varautunut siihen, ettei homma onnistu niin kuin joku erinomainen saksalaisinsinööri oli asian ajatellut. Suomalaishoitsuthan ovat tottuneet mainioihin tuubeihin, jotka imaisevat veren sisään samassa ajassa kuin asiakas huutaa outs. Saksalaistuubissa kun oli nerokas mäntä, jolla veri teoriassa imetään sisään. Piston jälkeen terhakoista yrityksistä huolimatta ei tapahdu mitään, vain pieni tippa tihkuu tuubiin. Mietin, että jos tämä, ilmeisesti preussilainen keksijä olisi täällä niin tietäisin minne tuubin laittaisin.

Siirrytään suunnitelma B:hen. Ensiavusta haetaan injektioruisku, jota koosta päätellen käytetään peräruiskeiden antamiseen. Hoitsut miettivät keskenään, koska ovat viimeksi ottaneet verinäytettä tällä tavalla. Kuulemma joskus kouluaikoina. Ja nämä tytöt lähestyvät jo eläkeikää. Homma onnistui kuitenkin mallikkaasti, vaikka muutamia tippoja putosikin asiattomiin paikkoihin. Lohduttelin, että en sairasta aidsia, borrea vain, eikä se tartu pienestä ihokontaktista. Veri saatiin tuubeihin lopultakin. Kiittelin tyttöjä urhoollisesti suoritetusta työstä ja kipitin viereiseen postiin.

Tuubit laitoin styroksiseen pullopakkaukseen, liput ja laput päälle ja lompakko esille. Kuljetuksen hinta nopeinta tietä käyttäen oli laatikkoineen liki 160 euroa. Tämä oli koko seikkailun traagisin hetki (tietääkö joku kivoja joululahjaideoita, joita voisin askarrella tyhjistä maitopurkeista ja vanhoista sukkahousuista; joululahjarahat on näet tuhlattu ). Tätä kirjoittaessani paketti on seurantajärjestelmän mukaan jo Itämeren yläpuolella ja perillä labrassa se lienee huomenna ennen puoltapäivää.

Ps. Olen ajatellut muuttaa Karibialle ja tarjota palveluksia voodoo-nukkena. Sen verran monta neulaa on minuun tuikattu.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 29.11.2006 14:01

Kiitos, kun kerroit urhoollisuudestasi Mellissa-testin kanssa. Itse olen myös kokenut "verenluovuttaja".
Nyt sitten vihdoin herättiin täällä Helsinginkin tienoilla ja vain viikon kuluttua siitä, kun terv.keskuslääkäri laittoi lähetteen Auroran sairaalan infektiopkl:lle, tuli minulle soitto infektio-osastolta. Kysyivät, olenko valmis heidän soittaessaan samana tai seuraavana päivänä tulemaan osastolle tutkimuksiin. Ilman muuta, mutta viikon vietän vielä päiväsairaalassa. Sitten labraan ja verikokeisiin. Labrahoitajan kanssa laskettiin pariin otteeseen, montako putkellista verta tarvitaan. Sama tulos, 17 putkea.
Yli vuosi sitten sain i/v tiputukset ja antibiootit, mutta oireet tulivat pahempina uudelleen puolen vuoden kuluttua. Vasta-aineeni eivät olleet positiiviset, joten silloin kieltäydyttiin lääkityksestä ja tutkimuksista.

Lähettäjä: Sailairina Lähetetty: 29.11.2006 15:19

Oli mielenkiintoista lukea eläväistä tekstiäsi
Ihmettelen kovin kuljetuskustannusten kalleutta ! Hintahaitarit tuntuvat venyvän ja paukkuvan mielettömästi

Lähettäjä: Lyme27 Lähetetty: 1.12.2006 15:23

Hei Lymet!

Minun MELISA testin verinäytteen otto sujui täysin vaivatta eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Global Courierina pitäisi maksaa lähetyksen n.70 euroa sanottiin postista. Sairaala hoiti minun kohdallani lähettämisen myös ja maksaa siis koko testin ja lähettämisen.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 2.12.2006 12:17

Hei Lyme27. Missä päin Suomea asustelet ja mikä sairaala on näin valistunut? Itse olen menossa Auroraan sisälle inf.os:lle ensi viikolla ja verikokeita on otettu pilvin pimein. Ehkä kohdalle eivät osuneet juuri oikeat testit, en vielä tiedä. Aion kuitenkin keskustella yhteishengessä borrestani ja korostaa sitä, että haluan voida paremmin ja vaikka parantua lopullisesti. Haluan parhaan mahdollisen hoidon ja toivon, että saan nykytiedosta kiinnostuneen ja kokeilunhaluisen lääkärin keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä kanssani. Minulla on oikeus päättää hoidostani ja tietääkseni vaihtoehtoja on useita.
Olen todella kiitolllinen, että olen saanut Soijuv'lta uusinta tutkimustietoa borresta. Olen paremmassa kunnossa syötyäni Minocyclin 100mg x 2 kuukauden ajan. Nyt en syö mitään antibioottia. Lopetin, kun sain kutsun Auroraan ja kun lähettävä lääkäri oli sitä mieltä, että kyllähän Suomessa pitää voida hoitaa sairauksia lääkärien toimesta.

Lähettäjä: perch68 Lähetetty: 2.12.2006 15:26

Mistä minosykliiniä saa? Muistini mukaan sitä ei myydä suomessa, joskin sairaaloissa sitä käytetään. Onko tullut myyntiin? Euroopastako sitä voipi ostaa? Espanjaan olen menossa ja pitänee katsella asiaa siellä.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 3.12.2006 18:06

Espanjasta saa Minocycliniä halvalla. Omasta kokemuksesta tiedän nyt, että se helpottaa ainakin pään vaivoja. Vaikka en tällä hetkellä syökään antibiootteja, pää on edelleen selvä; nautin keskustelusta ja suunnitelusta ja mietiskelystä. Nivelvaivat ovat kylläkin pahentuneet, varsinkin olka-ranne-alaselkä-polvi-nilkka kivut.
Jos aiot hankkia Minocycliniä, katso tarkasti käyttöohjeet. Otin itse sen ennen ateriaa, mutta ruoka-aineissa ei sitten saa olla maito-rauta-närästyslääkkeitä.

Lähettäjä: Lyme27 Lähetetty: 4.12.2006 16:46

Hei elefantti7..

Pohjois-Pohjanmaan alueella asustelen ja OYS on sairaala. Sairaala on kaikkea muuta kuin valistunut borrelioosista! Vaatimalla voit saada missäpäin tahansa sairaalan ottamaan erilaisia verikokeita täytyy olla todella vaativa! Tämä sairaala on lähinnä tutkimussairaala ne vain tutkii tutkimasta päästyään ja hoida eivät mitään! He eivät mieti koskaan mitenkä hoitaisivat kroonista borrelioosia he vain tutkivat. Tutkia voi vaikka lopputtomiin, mutta joskus täytyisi hoitaakin. Tämän maan sairaalat tuntuvat olevan kaikki enemmän tai vähemmän "syvältä" ainakin borrelioosin tutkimusten ja hoidon suhteen.

Lähettäjä: Lyme27 Lähetetty: 4.12.2006 22:36

Hei taas kaikki.

Sain tiedon tässä illalla että MELISA testini ei ole mennyt saksaan 48h sisällä ja vissiin ei ollenkaan! Tämänhän nyt melkein arvasin vaikka kädestä pitäen neuvvoin kuinka se lähetetään ja oli kirjallisesti vielä lisäksi tarkat ohjeet!

Yksinkertaisesti sairaalan toiminnassa ei onnistu yhtään mikään ja niistä ei näytä olevan yhtään mihinkään!

Minusta ei ole mikään ihme että kukaan borrelioosia sairastava ei saa sairaalasta juurikaan apua, kun heidän toimintansa on kokonaisuudessaan täysin välinpitämätöntä ja lisäksi aikaansaamattomia! Täytyy vaatia sairaala ottamaan uusi MELISA näyte ja niin monta kertaa, että saavat sen oikein lähetetyksi. Varsinainen yliopistollinen sairaala, kun ei saa yhtä verinäytettä oikein lähetettyä ulkomaille!

Lähettäjä: Sailairina Lähetetty: 5.12.2006 8:41

Pöyristyttävää Uskomatonta toimintaa.
Pähkäilen tässä olisiko mitenkään mahdollista saada sairaalalta kirjallinen selvitys miten töppäsivät... Epäilen kuitenkin...

Tsemppiä uuteen koitokseen !!

Vastaa Viestiin