KELALLE TUOMIO IHMISOIKEUSTUOMIOISTUIMELTA

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
viltsu

Viesti Kirjoittaja viltsu » Ke Huhti 22, 2009 15:01

Kävin vähän aikaa sitten tutkailemassa tuota uutista uudemman kerran ja kommentteja oli tullut 111. Siis aihe joka sytyttää suomalaiset - syystäkin. Siellä oli yksi jolla oli myönteisiä kokemuksia Kelasta, pari jotka vinoili jonkun kommentissa olevalle ilmaukselle, kourallinen jotka tappeli puoluepolitiikasta ja loput kertoili enimmäkseen sellaisia tarinoita jotka on meille borrekroonikoille aika pitkälti tuttuja.

Kelan uuvutustaktiikka puri muhun aikanaan aikamoisen tehokkaasti. Mulle iski lopulta sellanen olo että mä vaan odotan että kuolen pois. Ilman mitään toimeentuloa se oliskin varmaan onnistunut kohtuuajassa. Olin ihan puhki ja takuuvarmasti masentunut. Mutta mulla on tarmokas ystävä joka on tottunut viemään päätöksensä finaaliin asti, eikä siinä kauaa nokka tuhissut kun hän oli "hoidellut" mulle työkyvyttömyyseläkkeen aiemmista hylkäyspäätöksistä huolimatta. Ja saman tien lähti masennus! Murheellista on se että borrelioosi jäi.

Useamman erikoislääkärin lausunnoilla ei ollut mitään merkitystä mutta tämä ihminen osasi vetää oikeista naruista. En kylläkään tiedä (enkä edes halua tietää) millaisia ne puhelinkeskustelut oli. Tällainen kilisyttää kelloja mun päässä mutta en todellakaan purnaa lopullista päätöstä vastaan, koska en oikeesti oo työkykyinen enkä oikeesti parane.

Surullinen asia on se että tiedän että on monenmonenmonta ihmistä (myös muita kuin borrelioosia sairastavia) jotka joutuu edelleen taistelemaan näistä asioista. Sairauspäivärahoista, työkyvyttömyyseläkkeestä, ja ennen kaikkea hoidoista tai edes siitä että heitä uskotaan. Aina kun mä luen jostain sanan "hyvinvointivaltio" mulla alkaa keittää. Kääk!

Kohta multa varmaan perutaan tää eläke kun kirjoittelen tämmösiä...

Tavallaan vähän hävettää kun olen näin hyväosainen. Tai ei se vaan nimenomaan se puoli että tiedän että on ihmisiä jotka on tällä hetkellä vielä huonommassa kunnossa kuin minä ja jotka joutuu jatkamaan sitä lähes toivotonta taistelua tai sit luovuttamaan eli 6-0
Kelalle ja niiden yhteistyökumppaneille.

Tsemiä kaikille!

kuka lie

Viesti Kirjoittaja kuka lie » Ke Huhti 22, 2009 15:43

Sääli, että kaikki ikävät asiat tuppaa kaatumaan samojen ihmisten niskaan. Ihan kun sairaudessa ei olisi jo tarpeeksi. :?

viltsu

Viesti Kirjoittaja viltsu » Ke Huhti 22, 2009 16:02

Niinpä. Sairaudessa on jo niin paljon tarpeeksi että se väsyttää ihmisen täysin, ainakin tää sairaus. Taistele siinä sitten oikeuksiesi puolesta. Mun mielestä ihan peruskysymys on se ettei lähes kukaan (lääkäreiden ja puhumattakaan asioista päättävien osastolla) suostu uskomaan että ihminen on sairas - ei edes siitä huolimatta että sairaus näkyy aika paljon ulospäin, ainakin mun tapauksessa.

Aika koomista on että mä jouduin asioimaan yhden pikkuvirkamiehen kanssa pari vuotta ilman että hän halusi tavata mut. Lopulta kun puoliväkisin työnnyin hänen pikkuvirkahuoneeseensa niin hän sanoi että nyt kun hän näkee mut niin hän uskoo että mä olen sairas.

Kyllä näitä pienten ihmisten elämään (tai jopa kuolemaan) vaikuttavia asioita hoidellaan ihan vasemmalla kädellä samalla kun mietitään ihan muita asioita.

Mutta nyt täytyy nollata pää ja lähteä metsään vaikka jalat painaaki 1000 kiloa.

kuka lie

Viesti Kirjoittaja kuka lie » Ke Huhti 22, 2009 18:56

Kovastippa on keskustelua syntynyt lyhyessä ajassa. Esim. tuo sivulla 3 oleva tapaus, nimimerkin Maija kirjoittama, on varsin outo. Välillä tulee mieleen, että kaikesta turhasta sitä itsekkin valittaa, vaikka muiden oireet, toimeentulon saanti jne. on paljon pahemmassa jamassa. Eli pitäisi sitten kai vain olla tyytyväinen omaan aseemansa. Huoh. Helpommin sanottu kuin tehty. :?

Sailairina

Viesti Kirjoittaja Sailairina » Ma Loka 12, 2009 15:12

Julkaistu: 12.10. klo: 13:37
http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=46807146

"JSN on puolestaan antanut useita langettavia päätöksiä huhtikuisesta Kelaan liittyvästä kirjoittelusta. Vyyhti alkoi Helsingin Sanomien virheistä.

HS:n jutussa kerrottiin erheellisesti muun muassa, että Kela olisi saanut tuomion Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta.

JSN antoi huomautuksen HS:lle, Iltalehdelle, Turun Sanomille, Pohjalaiselle ja Karjalaiselle.

Iltalehti siteerasi HS:n uutista. Muut lehdet käsittelivät aihetta HS:n väärien tietojen pohjalta pääkirjoituksissaan. Neuvoston mukaan lehtien olisi pitänyt tarkistaa tiedot.

Huomautus tarkoittaa käytännössä sitä, että lehtien täytyy julkaista langettavat päätökset sivuillaan
. "

Vastaa Viestiin