Toinenkin kysymys: Osaako joku sanoa, onko Amorion 750 mgx3 päivässä 13 päivän ajan riittävä satsi? Tätä palstaa lukiessani olen ymmärtänyt kuurien kestävän pikemminkin 3-4 vko:a.
Jälki oli aika pieni vuorokautta ennen lääkärissäkäyntiä (6 cm polvitaipeen yllä):

Seuraavana päivänä oli jo noin 9cm läpimitaltaan. Rengasjälki oli pikemminkin vaaleakehäinen kuin tumma.
Olin lääkärin ensimmäinen borrelioosiasiakas ja hän kirjoitti saaneeni tartunnan punkinpuremasta - eihän tuo ihme jos tilastot kertovatkin paarman levittävän borrelioosia erittäin harvoin
Hoitoon meno viivästyi tuon näköhavainnon jälkeen vuorokaudella (ei onneksi enempää - kiitos tämän palstan): Soitin ensitöikseni Hki:n terveysneuvontanumeroon, josta minulle sanottiin ettei hoitoa tarvita jos ei ole muuta oiretta kuin jälki ja päänsärky. Soitin varmuuden varalta vielä terveyskeskukseen, josta vastaus oli kutakuinkin sama. Lisäksi naurettiin, että kaikki ahvenanmaalaiset olisivat jatkuvasti antibiooteissa jos annettaisiin aina lääke joka punkinpureman jälkeen.
Sain kuitenkin ajan seuraavana päivänä ja hoidoksi yllä mainitun kuurin.
Pitäisikö kuuria vaatia pidennettävän - myös siinä tapauksessa, että jälki lähtisi?? Mikäli jalki vaan kasvaa kuten nyt näyttää tekevän, lienee kuuria pakko jatkaa nykyisenkin jälkeen...