Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 22.8.2006 14:45
Toivoisin vastauksia teiltä, jotka olette jo kokeneet jonkinsorttisia hengitykseen liittyviä ongelmia.
Itse olen kokenut niitä nyt noin 3 vuoden ajan. Aluksi hengitysvaikeudet liittyivät kiireeseen. Samaan aikaan tuntui myös sydämessä polttavaa tunnetta. Piti rauhoittaa kävelyä etenkin ylämäessä.
Senjälkeen sairastin monta bronkiittia aivan kamalan yskän kanssa. Yskin yöt ja päivät kolmisen viikkoa.
Tänä vuonna on alkanut jatkuvasti olla vaikeuksia hengittää. Rivakampi kävely tai ylämäki saa haukkomaan henkeä.
Vuosi sitten tutkittiin keuhkot perusteellisesti eikä niistä löytynyt mitään erikoista.
Onko tämäkin niitä borreliaasin salajuonia? Pitäisikö vielä valittaa ja päästä johonkin erikoistutkimuksiin? Sain Espanjassa sisät.lääkäriltä sekä Pulmicortia että Ventolinea huhtikuussa influenssan aikana esiintyneisiin keuhkospasmeihin.
Lähettäjä: Rieban2 Lähetetty: 22.8.2006 16:05
Ihan varmasti tällaistakin ilmenee borrelioosissa. Itselläni on toisinaan "hapennälkä", tuntuu, että ilmaa täytyy suorastaan haukkoa, joskus tuntuu kuin keuhkoja painaisi jokin ja tulee pakottava tarve yskäistä.
Minullakin näitä oireita on ollut vasta viimeisen kolmen vuoden aikana (lapsen syntymän jälkeen), vaikka tauti on muhinut minussa jo viistoista vuotta. Olen myös sairastanut toistuvia keuhkoputkentulehduksia ja vielä useammin poskiontelontulehduksia. Höyryhengitys eteerisillä öljyillä höystettynä lievittää molempia.
Lohduttaa itseänikin, että kohtalotovereita löytyy, vaikka eihän näitä vaivoja kellekään tietenkään toivoisi.
HENGENAHDISTUKSESTA
Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb