BORRELIOOSIN TARTUNTATIET

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

BORRELIOOSIN TARTUNTATIET

Viesti Kirjoittaja Bb » La Helmi 14, 2009 22:00

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 1.9.2006 20:38

Olen mietiskellyt, mitä kautta olisin voinut saada borrelioositartunnan. En muista minkaanlaista punkkikosketusta. Olisihan sellainen mahdollinen, sillä olen innokas marjastaja. Mutta paarmojen puremisen jälkeen muistan saaneeni aikamoisia vaaleanpunaisia pyöreitä ihottuma-alueita. Ne ovat olleet hyvin kutisevia ja rakkula on tullut keskelle. Olen saanut samanmoisia oireita hirvikärpästen puremista. Parina syksynä muutama vuosi sitten niskassa oli useamman viikon ajan kutiavia isoja möykkyjä.
Toinen ajatus on siitä, levitänkö minä borrelioosia. Ihme kyllä , tämän ajatuksen ovat mieleeni tuoneet kaverini. Jo 2 on kysynyt, olenko minä tartuntalähde.
Borrelioosi siis leviää veren välityksellä?
Siksi varmaankin verensiirtojen välityksellä voisi saada tartunnan?
Olisiko tässä samantyyppinen tartuntatie kuin HIV:ssä?
Pari viikkoa sitten oikeaan jalkaterääni kasvoi 3 ihmeellistä pientä nesteentäyttämää pattia, jotka olivat jonkin verran kipeät. Tyttärini tutki niitä ja puhkaisi ne. Niistä tuli paksua nestettä. Sen jälkeen pattien paikka on ollut arka ja jatkuvasti iho on kesinyt pois.Iho on ollut väriltään sinipunainen, niin että ystäväni sanoi, että siinä on verenpurkaumaa. Ei se sitä kuitenkaan ollut. Mitä lie?
Pari yötä sitten hyttynen kävi puremassa. Aamulla mietiskelin, että nyt se kaiskessa rauhassa hautoo munia masussaan. Kai sen tulevat jälkeläiset saavat saman spirokeetan, kun spirokeetta kerran voi majailla solujen sisällä.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 2.9.2006 19:53

Tuli vielä mieleeni tartunnasta. Tämä on kai mustaa huumoria. Seuraavan kerran, kun punkit lähestyvät imeäkseen minusta verta, niin laittaisin kyltin (jos osaisin punkkikieltä) Varokaa, täältä saa borrelioositartunnan

Vastaa Viestiin