Hei. En ole ennen kirjoittanut palstalle, olen uusi jäsen. Sairastan kroonista borrelioosia oireina mm. polttelua ja pistelyä vartalossa. En ole koskaan huomannut punkin puraisseen minua, mutta 14 vuotta sitten minulla oli iho-oireita joita ei silloin osattu tutkia. Sen jälkeen olin oireeton yli 13 vuotta. Minulla aloitetaan huomenna 6.10. neljän kuukauden suonensisäinen antibioottihoito ehkäisemään vakavampia oireita. Toivottavasti siitä on apua! Onneksi kaksi lääkäriä ovat ottaneet minut tosissaan sen jälkeen kun borrelia koe oli positiivinen. Tällä hetkellä olen toiveikas
Terveisiä kaikille kohtalotovereille.
Jaana
Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 8.10.2006 16:57
Hienoa, että saat antibiootteja. Oletko varma että saat 4 kk iv antibioottia? Yleensä normaali hoitoprotokolla on ollut korkeintaan 1kk iv ja 3kk suun kautta. Mikäli saat iv antibiootteja 4 kk, on se mahdollisesti merkki hoitojen muuttumisesta tehokkaampaan suuntaan. Mikäli sinua kiinnostaa, löydät antibioottihoidoista + muista Borrelioosin hoitoon maailmalla käytetyistä menetelmistä paljon lisätietoa kotisivuiltamme.
Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 9.10.2006 14:46
Hei. Olen nyt ollut viikonlopun antibioottihoidossa sairaalassa.Pääsin nyt kotisairaalan hoitoon. Aluksi lääkäri sanoi minulle ihan selvästi että uudet suositukset ovat 4 kk suonensisäistä hoitoa. Toinen lääkäri sanoi hoidon olevan neljä viikkoa. Kolmas lääkäri sanoi hoidoksi vähintään kuukausi. Käsittämätöntä tässä on myös se että kolmas lääkäri ilmoitti että borrelioosi minulla on hyvin epätodennäköinen! No aion kyllä taistella näistä hoidoista. Onneksi saan hoitoa vaikka lääkäri epäilee diagnoosiani.Borrelia verikokeeni on positiivinen.Tuntuu aivan ihmeelliseltä että joutuu sairaana taistelemaan omista hoidoista.
tv Jaana
Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 10.10.2006 9:23
Nyt kuulostaa tutulta - ihmettelinkin jo, onko Suomessa todellisuudessa sairaaloita joissa ilman jatkuvaa eipäs - juupas "köydenvetoa" hoidettaisiin Borrelioosia tehokkaasti. Todellisuus on, että Borrelioositestejä tehdään jostakin muusta syystä kuin taudin diagnosoimiseksi. Jos tulos on negatiivinen, henkilöllä ei ole Borrelioosia. Jos tulos on positiivinen, henkilöllä ei todennäköisesti ole Borrelioosia (tulos on väärä positiivinen, raja-arvo, jäänyt sinne roikkumaan, serological scar jne selityksiä). Aivan eri asia näyttää lisäksi olevan se tosiasia, että tällä hetkellä käytössä olevat testit ovat kaikkien tutkimusten mukaan epäluotettavia eikä niitä tulisi käyttää Borrelioosin diagnosoimiseksi. Ne voivat antaa korkeintaan lisävahvistusta diagnoosille, mutta eivät poissulkea sitä. Borrelioosin diagnoosi on siis edelleen, vaikka lääkärit eivät sitä tutkimuksista huolimatta näytä tietävän, kliininen.
Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 10.10.2006 18:52
Mitähän nyt tarkoittaa se että minulla oli toinen borrelia verikoe negatiivinen?
Toivottavasti hoitoja ei nyt vaan lopeteta. Kolmas koekin on jo otettu, saa nähdä mitä se sitten näyttää.