ORICYCLIN-HOITO/KYSYMYS SOILELLE

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

ORICYCLIN-HOITO/KYSYMYS SOILELLE

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 00:38

Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 30.11.2006 14:45

Olin puhelinyhteydessä Soileen ja hänen neuvojensa perusteella sain vaihdettua lääkkeeni oricyclin 500 mg x3. Sain ensiksi 3kk kuurin ja sitten minulla on kontrolli ja lääkäri lupaili mahdollisesti jatkoa. Hän myös harmitteli kun ei itse voi lähettää minua infektiolääkärille Oyksiin vaan pitää mennä keskussairaalan kautta.(keskussairaalan neurologi ei varmaankaan minua sinne päästä.)
Ja kysymys Soilelle: Kannattaako minun heti vaihtaa lääkkeet. Minulla on vielä doximysiniä n. 1 kk jäljellä?

Kiitos Soilelle ja kiitos myös omallelääkärilleni joka on todella ymmärtäväinen!

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 30.11.2006 16:30

Kiitokset palautteesta ! Yksi tärkeä tarkennus on kuitenkin tehtävä, epäselvyyksien välttämiseksi.
Välitän tietoa maailmalla tehdyistä borrelioosi- ym. tutkimuksista, potilaskokemuksista, artikkeleista ja kannanotoista, mutta Suomessa kuten monessa muussakin maassa ainoastaan lääkärin koulutuksen saanut henkilö saa antaa ohjeita lääketieteellisistä hoidoista ja siten myös lääkkeistä.

Voin siis kertoa mitä eri tutkimuksissa ym. artikkeleissa on kerrottu Borrelioositutkimuksista, hoidoista jne, mutta en voi määrätä hoitoja tai lääkityksiä. Niissä asioissa täytyy kääntyä lääkärin puoleen.

Doksisykliini/tetrasykliini - asiasta on jonkin verran tutkimuksia kuten olen aiemmin sivuillemme laittanutkin. Joissakin tutkimuksissa tetrasykliinin on todettu olevan doksisykliiniä tai minosykliiniä tehokkaampaa. Tätä mieltä on esim. Tri S.Donta. Toisenlaisiakin tuloksia on kuitenkin nähty. Omaa hoitoa koskevista asioista täytyy aina keskustella oman lääkärin kanssa ja neuvotella mikä hoitoprotokolla tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta. Sen lisäksi omatoiminen tiedon etsintä omaa terveyttä koskevista asioista on aina hyödyllistä.

Lähettäjä: Lyme27 Lähetetty: 1.12.2006 19:33

Hei Jaana!

Olen kuullut oyssista vain huonoja kokemuksia borrelioosin hoidon suhteen. Joten josko yrittäisit toiseen suuntaan lähetettä vaikka en tiedä pitäisikö suunta ottaa keski-eurooppaan, kun näyttää tämä suomen sairaaloiden/lääkärien tieto/taito ja kiinnostus kroonisesta borrelioosista olevan nolla!

Vastaa Viestiin