MONENLAISTA HOITOA BORREEN

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

MONENLAISTA HOITOA BORREEN

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 11:40

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 8.1.2007 12:21

Olen miettinyt, miksi jotkut selviävät vähäisemmin oirein borresta kuin toiset. Ovatko burgdorferi-bakteerit toisissa punkeissa voimakkaampia kuin toisissa? Olisiko punkin omat vasta-aineet jo vieneet tehon bakteereista? Vai johtuisiko kaikki ihmisestä, johon burgdorferi-bakteeri joutuu? Jos ihminen ei ole huomannut koko tapahtumaa ja elää vuosia loinen elimistössään, niin miksi se saastuttaa toiset kokonaan ja toiset pystyvät viettämään siedettävää elämää?
Kun minun tiputushoitoni loppui, oli samaan aikaan lopputarkastuksessa myös toinen juuri tiputuksen saanut nainen. Hän iloitsi koko ajan siitä, miten hänen elämänsä oli muuttunut radikaalisti tiputuksen myötä. Kaikki oireet olivat kuin pois pyyhkäistyt. Hän oli aamusta iltaan touhunnut eikä tuntenut väsymystä. Tiesin jo silloin, että jotakin minulla oli vinossa. Olihan oireeni lievittyneet, mutta väsyneisyys oli jäljellä eikä kaikki kipuni olleet hävinneet.

Eräs ystäväni, joka sairastaa myös borrea, esitti seuraavan teorian. Ehkä elimistö pystyy elämään yhteiselämää borren kanssa. Ehkä ihmisen vasta-aineet jollakin lailla hyväksyvät bakteerit pakollisena lisänä elimistöön. Ehkä siinä tulee jonkinlainen tasapaino. Hänellä itsellään on ollut hyvinkin huonoja kausia ja tällä hetkellä hän voi paremmin. Keskustelemme tästä lisää, kun tapaamme lähiaikoina.

Tähän teoriaan tuli todistusaineistoa lisää tavatessani Helsingin seudun borre-ystävät. Siellä oli useita henkilöitä, jotka olivat sairastaneet borrea kymmeniä vuosia. Useimmat heistä olivat iloisia, nauravaisia. Huumori herskyi. Mutta kun he alkoivat puhua borresta, kuuli mitä uskomattomampia selviytymistapauksia. Siellä oli eräs rouva, joka oli sairastanut kaiken mahdollisen, mitä ihminen yleensä voi sairastaa. Silloin hän oli menossa leikkaukseen, koska borren aiheuttama? kasvain oli levittäytynyt selkärangan ympärille. Lääkäri oli ehdottanut hänelle keftriaksoni-tiputusta, mutta rouva ei olisi halunnut, koska tuon hoidon jälkeen hän voi todella huonosti.
Toinen rouva kertoi sairastaneensa borren aiheuttamaa silmätulehdusta useita vuosia, kai vuosikymmeniä (en tarkkaan muista) ja kivut olivat joskus olleet niin ankarat, ettei mikään kipulääke tehonnut. Hän oli vain kulkenut ympäriinsä kylmä haude silmien päällä ja huokaillut.
Ja siinä he olivat edessäni siisteinä ja jollain lailla seestyneinä.

Itse en usko tähän teoriaan. Eihän muuten kukaan kuolisi borreen. Jos borre-bakteeri olisi niin fiksu, että se ymmärtäisi lisääntyä vain sen verran, että isäntä pysyisi hengissä, niin ei olisi erilaisia diagnooseja ja ruumiinavauspöytäkirjoissa merkintöjä borre löydöistä.

Mutta uskon kyllä siihen, että ihmisessä on voimavaroja, joita hän hätätilanteessa pystyy hyödyntämään. On olemassa ihmeellisiä selviytymistarinoita. Usein usko ja toivo paremmasta ja usko paranemiseen vaikuttaa. Samoin hyvä mieli ja tyytyväisyys.
Mutta melkein aina niissä on ollut lisä apua ties mistä. Antibiootit ovat yksi keino. Mutta ne myös tuhoavat elimistön omat vastustusvoimat, esim. vasta-ainetuotannon. Entä sitten laitteet, jotka ainakin osittain tappavat bakteereja. Itse luettuani monia kokemuksia niiden avusta, olen kallistumassa tähän suuntaan.
Onko kellekään tuttu true-Rife laite? Tietoa siitä löytyy www.truelife.com.

Odottelen kommentteja siitä, miten te olette selviytyneet borren kanssa ja jaksatte päivästä päivään.

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 9.1.2007 13:08

Kyselin amerikkalaiselta, Lyme-Rife -kirjan kirjoittajalta, B.Rosnerilta, kumpi Rife -laite on parempi/tehokkaampi, TrueRife vai Emem 3D. Hän sanoi, että kukaan ei tiedä asiaa varmuudella. Ememistä on enemmän raportoituja käyttäjäkokemuksia Borrelioosin hoidossa ja sen vuoksi sitä suositaan. Kuitenkin, on mahdollista että tulevaisuudessa saadaan asiasta lisää tietoa ja TrueRife osoittautuu paremmaksi. Muutamia varhaisia käyttäjakokemuksia Ememistä on jo saatu Suomestakin, mutta TrueRifesta ei taida olla yhtään kokemusta Borrelioosia sairastavien kohdalla.

Ps. Olen laittanut ensimmäiset "koelähetykset" uudelle yhdistyksen jäsenille tarkoitetulle keskustelupalstalle jossa on tarkoituksena antaa tietoa/kokemuksia erilaisista lääketieteellisistä ja vaihtoehtoisista hoidoista. Sivujen linkityksessä on vielä jotakin pielessä. En saa sivujen päivittäjää kiinni kuin vasta loppuviikosta, joten sivuille löytää parhaiten suorasta osoitteesta (kannattaa laittaa sivu "suosikkeihin" niin sivut löytää jatkossa suoraan): http://groups.msn.com/Borrelioosi (Sivuille pääsee siis kirjautumisen ja yhdistyksen jäsenyyden v.2007 kautta.)

Vastaa Viestiin