NÄKEMYSEROJA BORRELIOOSIN HOIDOSTA

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

NÄKEMYSEROJA BORRELIOOSIN HOIDOSTA

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 12:24

Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 21.3.2007 11:42

"Elävän elämän" esimerkki "Borrelioosimaailmassa" käydyistä keskusteluista. Eri puolilla maailmaa esiintyy aika ajoin voimakkaitakin kirjoituksia borrelioosin kroonistumisesta ja erilaisten hoitojen hyödyistä. Viimeksi tällaisen mielipiteidenvaihdon sai aikaan yksi amerikkalainen pikkukaupungin lääkäri (näin hän ainakin kertoo olevansa) jonka näkemys ja osan hänen saamistaan vastineista olen kääntänyt sivuillemme. Näkemykset tuovat omalta osaltaan esiin borrelioosia ja sen hoitoa koskevien näkemysten erilaisuuden ja ongelmien laajuuden.

http://health.groups.yahoo.com/group/Ly ... sage/33490

Tghollin alkuperäinen viesti:

"Miksi niin monet ihmiset, joilla on erilaisia epämääräisiä oireita, jotka voidaan selittää muilla sairauksilla ja joilla ei ole Borrelioosista mitään todellista laboratoriodiagnostista näyttöä, uskovat ILADS:n lääkäreiden ja tutkijoiden näkemyksiä? Miksi huonovointisuus olisi merkki infektiosairaudesta? Miksi ihmiset eivät hyväksy, että 14 - 21 päivän antibioottikuuri (amoksisilliini, doksisykliini) hävittää bakteerin suurimmassa osassa tapauksia? Miksi niin monet testaavat itseään kyseenalaisilla menetelmillä, käyttävät pitkiä/epäsopivia antibioottikuureja mukaanlukien malarialaääkkeitä babesioosin hoitoon jne, ilman että näiden hoitojen puolesta olisi näyttöä? Miksi ihmiset ovat niin herkkäuskoisia, että kuvittelevat heiltä evätään hoidot jonkin CDC:n salaliittoteorian pohjalta? Miksi ihmiset ovat valmiita hyväksymään kuukausien pituiset haitalliset antibioottikuurit joiden tueksi ei löydy todellista tieteellistä näyttöä? Miksi Borrelioosiin erikoistuneet lääkärit (LLMD) saavat jatkaa toimintaansa joka on terveen järjen ja hyvän tieteen vastaista? Kysyn vain.

Edellä mainittu viesti sai odotetusti lukuisia vastineita. Tgholl selitti näkemyksiään myöhemmin seuraavasti: "Aikomukseni ei ollut olla epäystävällinen. Olen itseasiassa aivan mukava mies. Toimin lääkärinä pienessä kaupungissa ja näen jatkuvasti ihmisiä joilla on epämääräisiä oireita ja jotka ovat käyneet yhden tai useamman LLMD:n vastaanotolla. He käyttävät suuria annoksia todella epäsopivia antibiootteja kuten zithromaxia ja malaronea päivittäin 6 kk:n ajan (lääketeollisuus rakastaa heitä varmasti). Ihmiset saavat hoidosta kauheita sivuvaikutuksia kuten ripuli ja pahoinvointi. Useat ovat saaneet klostridiumin aiheuttaman ripulin hoidoista. Monet käyttävät sen lisäksi painekammiohoitoa, sähködiagnostisia testejä ja kalliita, testaamattomia hoitomenetelmiä hoitaessaan infektiosairautta jota ei ole olemassakaan. Henkilöillä ei ole mitään laboratoriotesteillä osoitettavaa näyttöä Borrelioosista tai lisäinfektioista ja useimmiten oireet johtuvat selkeästi vammoista, masennuksesta, istumatyöstä, niveltulehduksesta jne. Diagnoosi tehdään usein vain sen perusteella että lääkäri sanoo: "Luulen että sinulla on Borrelioosi. Hoidetaanpa sinua jollakin keskusteluryhmistä löytyvällä hoitomuodolla vaikka niiden tehosta ei olekaan näyttöä." Tämä on väärin ja vaarallista. CDC ei halua kieltää sairastuneilta hoitoa koska he ovat mielipuolia - he ovat lukeneet parasta mahdollista tietoa mitä asiasta on saatavilla eivätkä he voi suositella villisti hoitoja vain siksi että ihmiset vaativat niitä ja ajavat asiaansa niiden puolesta. Lääketiedettä ei voi ohjailla julkisten mielipiteiden kautta. Myönnän, että tarvitaan lisää tutkimuksia. Borreliabakteeri on mielenkiintoinen organismi ja siitä on vielä paljon opittavaa. Kuitenkin, ne erittäin harvat ihmiset jotka saavat Post-Lyme - oireita, eivät saa apua pitkistä antibioottikuureista eikä kirjallisuudessa ole näyttöä bakteerin olemassaolosta Post-Lyme fatiikissa."

Osa hänelle osoitetuista vastineista:

1. "Kaksi viikkoa sen jälkeen kun vedin punkin itsestäni sain nuhankaltaiset oireet ja voimakkaan päänsäryn. Kävin kolmen lääkärin vastaanotolla. Yksi kirjoitti päänsärkylääkettä ja mainitsi, että oli mielenkiintoista kuulla punkin purreen minua ja pyysi seuraamaan tilannetta. Toisen lääkärin käynnillä minulla oli jo sydänoireita. Lääkärin mielestä olin masentunut. Kolmas lääkäri antoi antibiootteja poskiontelotulehdukseen ja hormoneja. Tässä vaiheessa minulla oli oireita jo päivittäin. En ollut koskaan aiemmin elämässäni tuntenut oloani tällaiseksi.

Olen sairaanhoitaja ja olen työskennellyt lääketieteen parissa kaksikymmentä vuotta. 3v punkinpureman jälkeen tein työtä eräällä suurella klinikalla jossa annoin potilaille ohjeita puhelimitse. Ohjeet perustuivat lähinnä kirjaan johon oli kirjattu lääketieteellisesti hyväksyttävät vastaukset. Borrelioosin kohdalla ohjeenamme oli kertoa, että potilaan tulee odottaa 2 -3 viikkoa ilmaantuuko oireita. Punkkia ei kannata tuoda vastaanotolle tutkittavaksi. Mikäli oireita ilmenee, voi tilata ajan lääkäriltä joka antaa hoitoja sen pohjalta mitä testit näyttävät jne jne jne. Kuuluin itsekin siis välinpitämättömien terveydenhuollon työntekijöiden joukkoon. Uskoin lääkäreitä, uskoin testejä ja kirjoitettuja sääntöjä.

Vähitellen tuli itse sairaammaksi ja sairaammaksi. Kävin usean lääkärin luona esim. omaalla klinikallani. Jokaisen diagnoosin ja reseptilääkkeen jälkeen tulin aina vain huonompaan kuntoon.Testitulokseni olivat aina suurimmaksi osaksi "normaalin rajoissa" ja tästä syystä lääkäreiden oletuksena oli, että oireeni olivat keksittyjä. Tunsin itseni henkilökohtaisesti ja ammatillisesti loukatuksi ja häväistyksi .. olin peloissani, hämmennyksissäni ja tunsin itseni petetyksi. Lopulta romahdin enkä kyennyt käymään enää töissä. Yksikään lääkäri ei kyennyt antamaan tietoa tai toivoa. Kukaan ei liioin näyttänyt olevan kiinnostunut sairaudestani, lukuunottamatta lyhyitä vastaanottoja, holhoavia hoitoja ja lyhyitä keskusteluja. Viimein löysin borrelioosikeskustelupalstat. Sivuilla kerrotut oudot oireet täsmäsivät omiin oireisiini. Sinä päivänä kun viimein sain selvyyden oireideni aiheuttajasta aiheutti minussa tunnekuohun. Itkin omasta, ammattini ja jokaisen tautiin sairastuneen puolesta.

Löysin LLMD:n ja ensimmäistä kertaa sairauteni aikana joku lääkäri tuntui välittävän ja uskovan oireitani. Olin hänen vastaanotollaan 2 t ja lopuksi hän jopa rukoili puolestani. Hän ei yrittänytkään esittää tietävänsä vastauksia kaikkiin ongelmiin, mutta hänellä oli rohkeutta ajatella yleisten hoitosuositusten ylitse. Hän seurasi tilannettani ja edistymistäni tiiviisti ja mikäli jokin hoito ei tehonnut hän muutti sitä. Hän diagnosoi minulla Borrelioosin oirekuvani perusteella. Käyn edelleen hänen luonaan mutta en käytä enää antibiootteja. Hänen suosituksestaan aloitin Rife-hoidon sillä muutamat hänen potilaistaan olivat tulleet kuntoon laitteiden avulla.

Koska diagnoosiin päätyminen kesti niin kauan, paraneminen vie pitkään. Olen kärsinyt taloudellisesti, henkisesti, fyysisesti ja ammatillisesti. Keneltä olen saanut avun? Ryhmältä ihmisiä, joilla on ollut samanlaiset kokemukset kuin minulla. Suurin osa meistä ei ollut alunperin poliittisesti tai muussa toiminnassa aktiivisia - meistä on tullut sellaisia kokemiemme kärsimysten vuoksi. Olemme oppineet puolustamaan itseämme, ajamaan omaa asiaamme ja tuntemaan todellista sympatiaa niitä kohtaan jotka ovat joutuneet kärsimään samanlaisista kokemuksista. Meitä on jo liian paljon, jotta sanomamme voisi jättää huomioimatta.

Lääkärit, tutkijat, lääkintäviranomaiset, sairaanhoitajat, laboratoriotyöntekijät tekevät työtään ensisijassa saadakseen palkkaa. Siksi he toimivat heille annettujen ohjekirjojen mukaan. He kieltävät toistuvasti totuuden, koska sen julkituominen vaatii rohkeutta, energiaa ja mahdollisuutta joutua epäsuosituksi. Tätä on tapahtunut aikojen alusta lähtien - ihmiset toimivat omien itsekkäiden vaikuttimiensa pohjalta. .. Sinä ja kaltaisesi lääkärit olette vain jäävuorenhuippu siinä joukossa ihmisiä, joka ei ole valmis näkemään asioita laatikosta ulospäin, joka pelkää syytetyksi tulemisen, palkkansa ja suosion puolesta. Kerrot auttaneesi ihmisiä jotka ovat kärsineet lääkkeiden sivuvaikutuksista - en epäile sitä, mutta kuten tiedät lääkityksen aloittamisessa on aina mietittävä mahdollisten hyötyjen suhdetta mahdollisiin haittoihin. Paransitko luonasi käyneet ihmiset? Oletko todella käyttänyt aikaasi asioiden tutkimiseen? Muuten - maailmassa on paljon mukavia ihmisiä, mutta siitä huolimatta he eivät välitä totuudesta!

Rebecca Wallace

2. "Juuri sinunkaltaistesi ymmärttämättömien lääkäreiden vuoksi olen joutunut kärsimään suunnattomasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lääkärit kieltäytyivät uskomasta että olen vakavasti sairas. Heidän mielestään tarvitsin psykiatrista apua - yksi naislääkäri, joka ei ollut tavannut minua koskaan aikaisemmin, mutta oli jotakin kautta päässyt lukemaan potilaspapereitani, sanoi, että mikäli en suostu laajaan psykiatriseen arviointiin, en tulisi koskaan saamaan apua kotikaupungistani. Välinpitämättömyys ja haluttomuus käyttää järkeään edes hetken aikaa toisin kuin heille on opetettu vuosikausia sitten koulutuksessa - siinä on perimmäinen syy lukuisten ihmisten kärsimyksiin.

Borreliabakteeri ei ole "mielenkiintoinen", se on pelottava, kauhistuttava ja aiheuttaa vakavia oireita. Tilanteen tekevät entistä pahemmaksi kaltaisesi lääkärit. Me kaikki tiedämmne, että antibiootit eivät ole ratkaisu, mutta ongelmana on se, että lääkärit, jotka eivät ymmärrä vaihtoehtoisista hoidoista, eivät yleensä jatka sairastuneen hoitamista mikäli et käytä heidän kirjoittamiaan pillereitä. Sairauteni alkuvaiheessa minulle oli kirjoitettu 36 erilaista oireita lievittävää pilleriä. Koska lopulta kieltäydyin käyttämästä niitä, senkin vuoksi, että elimistöni ei kestänyt lääkkeitä, minut leimattiin vaikeaksi potilaaksi! Olin tuolloin 27-vuotias ja halusin tietää mikä oireeni aiheuttaa. Olin siihen saakka ollut erittäin terve, lenkkeilin joka päivä, tein töitä, söin terveellisesti, en murehtinut liikoja ja kuitenkin kotikaupunkini lääkärit leimasivat minut luulotautiseksi. Sain ohjeeksi mennä kotiin, poistaa stressi ja stressiä aiheuttavat ihmiset elämästäni, hoitaa avioliittoani ym. naurettavia ohjeita. Kuitenkin ainoa stressi joka minulla oli johtui siitä, että olin hirvittävän sairas.

Älä istu siellä arvostelemassa ihmisiä jotka ovat äärettömän sairaita. Ole pikemminkin poikkeus lääkäreiden joukossa ja lähde opiskelemaan Borrelioosikirjallisuutta. Älä kuvittelekaan etteikö nykyisestä hoitokäytännöstä olisi olemassa poikkeavia näkemyksiä sillä monet meistä ovat nähneet omien lääkäreidensä joutuvan vaikeuksiin, koska ovat yrittäneet auttaa meitä. Ehkä tarkoitat hyvää, mutta sinulla ei ole hajuakaan Borrelioosiin liittyvistä ongelmista. Kiinnitä erityistä huomiota sellaisiin potilaisiin jotka tulevat luoksesi toistuvasti vuosien ajan kertoen olevansa sairaita. Älä hylkää heitä. Hei eivät tule luoksesi pillereiden vuoksi, ja vaikka he haluaisivatkin myös lievitystä olireisiinsa, kuuntele heitä tarkkaan. Älä ota vain heidän rahojaan ja lähetä kotiin. Luuletko, että rakastamme sitä, että annamme teille rahamme päivästä toiseen, vuodesta toiseen - teidänlaistenne lääkäreiden vuoksi olemme vararikossa. Olemme joutuneet käyttämään varamme saadaksemme vastauksia, hoidoista ette ole liiemmin piitanneet. Kaikki tämä vain siksi että lääkärit saisivat istua "korkeilla jakkaroillaan" ja kieltäytyä opiskelemasta asioita. Lääkäreiden on koulutettava itseään, koska he ovat ottaneet tehtäväkseen hoitaa sairauksia ja ottavat siitä maksun.

On naurettavaa, että halutessani borrelioositestin, minun pitää maksaa ensin toimistomaksu, sen jälkeen kerron lääkärille mikä Borrelioosi on, mitä oireita se aiheuttaa, mitä testejä tulee tehdä jne. Minä maksan, vaikka ainoa mitä he tekevät on papereiden kirjoittaminen. Maksan heille tiedosta jota heillä ei edes ole! Ymmärrätkö nyt edes vähän miksi Borrelioosia sairastavat ovat turhautuneita lääkäreihin? Tuhlaan todennäköisesti aikaani, mutta jonkun on sanottava asiasta."

3. "Mitä todisteita sinulla on siitä että 14 -21 vrk antibiootteja "on lähes aina riittävä hoito borreliabakteerin hävittämiseksi"? Me, joilla on krooninen Borrelioosi, emme tulleet kuntoon sillä antibioottihoidolla. Tosiasiassa suurin osa meistä ei tullut kuntoon pitkälläkään antibioottihoidolla. Testituloksemme ja "helvetilliset" oireemme todistavat borreliabakteerin olemassaolosta, vaikka joissakin testeissä asiaa ei olisi pystyttykään toteennäyttämään. Huomasitko että käytin sanaa "helvetilliset"? Oireemme eivät ole vain jotakin pientä epämukavuuden tunnetta elimistössä, kuten asian ilmaisit. Oireemmme ovat välillä sietämättömiä ja toisille surullista kyllä, tappavia. Ilmeisesti epäonnistuneista antibioottihoidoista ei ole tehty virallisia dokumentteja koska muuten asia olisi yleisemmin tiedossa.

Lääketieteellinen "Neanderthal mentaliteetti" hallitsee hoitoja, borrelioositestit ovat epäluotettavia, käytännön työssä olevien tieto ei ole ajantasalla ja diagnoosia ei tahdo saada - tämä kaikki on täysin käsittämätöntä. Toivottavasti sinä tai läheisesi ette sairastu Borreliosiin - ainakaan siinä vaiheessa kun ajatusmaailmasi on tuonkaltainen. Päädyt todennäköisesti psykiatriseen sairaalaan sillä "pikkuoireitasi" pidetään todennäköisimmin keksittyinä, perusteettomina tai mielipuolisina..."

4. Tgholl, Olet tervetullut keskustelemaan asioista hyvässä hengessä. Tämä tarkoittaa sitä, että ryhmän jäseniä kunnioitetaan eikä heitä nimitellä "herkkäuskoisiksi", "järjettömiksi". Saat itsesi näyttämään naurettavalta, kun tuot esiin ajatuksiasi ryhmässä jossa on yli 1900 jäsentä ja pitämällä heitä kaikkia itseäsi tyhmempinä. Tunnemme Borrelioosiin liittyvät tutkimukset - usko tai älä. Ryhmäämme kuuluu lukuisia tohtoreita, tutkijoita, sairaanhoitajia ja lääkäreitä. Et ole ryhmässämme ainoa, joka pystyy tekemään asiantuntijakannanottoja. Keskustele kanssamme, mutta tee se toisia kunnioittaen, älä aiheuta konflikteja tai häiriöitä. Borrelioositestejä koskien, on valitettavasti todettava, että testit eivät ole 100%:n luotettavia. Minulla oli henkilökohtaisesti 4 negatiivista testiä, vasta viides testitulos oli positiivinen. Ajattele mikä tilanteeni olisi ollut mikäli hoitava lääkäri olisi sanonut, että olen hullu. Toivon, että et ole liian luottavainen nykyiseen lääketieteeseen. Sata vuotta sitten niitä jotka esittivät sairauksien johtuvan mikro-organismeista, pilkattiin ja heitä pidettiin naurettavina. Näin jälkikäteen katsoen, kerro minulle ketkä olivat tyhmiä?

Vastaa Viestiin