ROCEPHALIN

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
Bb

ROCEPHALIN

Viesti Kirjoittaja Bb » Su Helmi 15, 2009 00:04

Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 17.10.2006 14:57

Hei. minulla on nyt mennyt vajaa kaksi viikkoa rosephalin. Vähän väsyttää ja on ollut huonoa oloa, joka tosin hellitti hieman kun ymmärsin juoda enemmän nestettä. Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut lääkkeestä. Entä onko oireet helpottaneet tai loppuneet? Minulla ei ainakaan vielä...

Lähettäjä: iippo Lähetetty: 17.10.2006 17:09

Molemmilla kerroilla vatsa on mennyt kuralle parin päivän jälkeen, mutta jo noin viikon jälkeen alkoi olo paranemaan, mutta valitettavasti alamäki on alkanut molemmilla kerroilla joidenkin kuukausien kuluttua hoidon päättymisestä.
Kummallakaan kerralla hoitoa ei enää jatkettu suunkautta otettavilla lääkkeillä. Ensimmäisen kerran jälkeen stafylokokkiarvon takia jotain muuta tököttiä, muttei liene ollut borrelian hoitoon sopiva?

Lähettäjä: Anmaj Lähetetty: 18.10.2006 0:41

Olin kaikkein huonoimmassa kunnossa pari kuukautta Rosephalinin lopettamisen jälkeen, mielestäni hoitoasi pitäisi jatkaa suun kautta otettavalla pitkällä kuurilla.. Olen syönyt itse ulkomailta ostamiani antibiootteja yhteensä yli kaksi vuotta, lisäksi mulla on nivelreumalääkitys. Tällä hetkellä olen työkuntoinen, ei elämää haittaavia kipuja, kuntoilen, jopa juoksen, ainut muistutus borresta on aaltoileva väsymys ja anemia..

Lähettäjä: JAANA600 Lähetetty: 18.10.2006 10:45

Minulle on lupailtu hoidon jatkumista, mutta lääkärit tuntuvat muuttavan mieltä vähän väliä. Täytyy vain olla toiveikas. Kuinkahan paljon ihmisiä tästä paranee? Lohduttavaa aina kuulla kun joku paranee tai pääsee ainakin oireettomaksi.

Lähettäjä: elefantti7 Lähetetty: 19.10.2006 22:30

Hei Jaana
Noin 7 vuoden sairastelun jälkeen vuosi sitten elokuussa sain tietää taudin olevan borrelioosi. Sain 3 viikon Rosephalin suoneen ja 3:n kk:n Doximycin tabl. Tosin söin sitä vain kuukauden, koska sain pahan aurinkoallergian Espanjassa. Oireet katosivat hiljalleen, varsinkin nivelten kivut. Muistiongelmat jatkuivat ja väsymys. Palatessani Suomeen toukokuussa kivut ja hengitysvaikeudet lisääntyivät. Terv.keskuksesta ei luvattu antibiootteja, koska borrelioosi-vasta-aineet olivat negatiivisia. Eräs lääkäri kirjoitti antibiootteja 1,5 kk ja silmätulehduksen ja astma-oireiden vuoksi sain kuukausi sitten 2 viikon antibiootit. Nyt olen palannut ulkomailta ja mukanani on oma varasto. Voin sanoa, että nyt syötyäni antibiootteja 2,5 kk., oloni alkaa parantua. Olen tällä hetkellä hoidossa päiväsairaalassa psykiatrisella osastolla 2 kk. Kovasti siellä yritetään aloittaa keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Koska ne eivät voi parantaa muistia, en ymmärrä, miksi minun pitäisi kokeilla niitä.
En tiedä, miten kauan syön antibiootteja. Joka tapauksessa aion tehdä parhaani nitistääkseni borrelioosin. Syön vähähiilihydraattista ruokaa ja kahvin ja muut nautintoaineet olen jättänyt pois. Aloitin myös B-vit. syönnin ja ne piristävät itseäni ja muistia.
Luin keväällä tältä palstalta kirjoituksen henkilöltä, joka kirjoitti taistelusta borrelioosia vastaan. Hän kirjoitti mm.että voittaaksesi borrelioosin, sinun täytyy taistella ja harjoittaa itsehillintää. Mutta se on sen arvoista, vaikka joudutkin kieltäytymään joistakin asioista nyt. Voittosi jälkeen voit nauttia elämästä.
Nyt en löydä tätä kirjoitusta mistään. Se lohdutti minua paljon ja toivoisin tuon henkilön jaksavan vielä kerran rohkaista meitä muita.
Kysyisin vielä Soijuv`lta. Onko Minocyclinin annostus 100mg x 2 sopiva?
Kaikki, mitä olen lukenut borrelioosin hoidosta loppuu aina siihen, että pidä mielesi positiivisena. Elämän halu ja kyky tehdä kielteisistä asioista positiivisia auttavat taistelussa. Iloisia päiviä kaikille.

Vastaa Viestiin